Strategiczna inwestycja transportowa w Szczecinie będzie realizowana ze wsparciem unijnym. Marszałek województwa Olgierd Geblewicz i prezydent Piotr Krzystek podpisali umowę dającą początek przebudowie węzła Łękno. Parafowanie porozumienia, dzięki któremu inwestycja otrzyma dofinansowanie w wysokości 73 mln zł, odbyło się w piątek, 23 czerwca 2017 roku w Szczecinie.
Dla Gminy Miasto Szczecin to kolejny etap powstania obwodnicy śródmiejskiej, która zatrzymała się na wysokości ulicy Arkońskiej. Tym razem chodzi o budowę dwupasmówki i dwupoziomowego skrzyżowania przy ulicy Traugutta i alei Wojska Polskiego z parkingami typu „Bike&Ride” i „Park&Ride”, przystankami autobusowymi (linie 53,60,67) i tramwajowymi (linie 1,9) oraz ciągami pieszo-rowerowymi Ten strategiczny punkt transportowy w stolicy Pomorza Zachodniego dotyczy bowiem drogi wojewódzkiej nr 115.
Ponadto inwestycja obejmuje utworzenie centrum przesiadkowego o ogromnym znaczeniu dla metropolitalnego transportu kolejowego, czyli Szczecińskiej Kolej Metropolitalnej. Inwestycja, której koszt oszacowano na blisko 100 mln zł ma zakończyć się w grudniu 2020 roku. Dofinansowanie z RPO WZ 2014-2020 wyniesie 73 mln zł.
Zadanie dotyczy Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
ZIT-y to nowe narzędzie służące wdrażaniu Funduszy Europejskich wpływających na zrównoważony rozwój miast i ich obszarów funkcjonalnych. Obejmują Szczeciński Obszar Metropolitalny oraz Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzki Obszar Funkcjonalny. W bieżącej perspektywie dla działań ZIT w SOM-ie zaplanowano kwotę ponad 109 mln euro, a w KKBOF-ie 40 mln euro.